Ja of nee? Laat het weten!

by Marlies

Iets wat ik heel erg belangrijk vind, is dat je je laat registeren bij het donorregister om aan te geven of je wel of niet donor wilt worden. Aangezien het nu donorweek is, wil ik hier ook graag een blogpost aan wijden.

Ongeveer twee jaar geleden heb ik mij laten registeren als donor. Het was heel simpel en zo gedaan, en het geeft natuurlijk een voldaan gevoel.

Ik ben donor geworden om meerdere redenen. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat er niets te zien is als je iets laat transplanteren. Ten tweede is het natuurlijk een fijn gevoel dat je iemand helpt. Dat iemand een tweede kans krijgt in het leven. Voor jou betekent die ingreep niets meer, maar voor een ander kan dit een nieuw begin zijn.

Deze post is absoluut niet bedoelt om jou om te praten om donor te worden. Het is alleen belangrijk om door te geven aan het donorregister of je jezelf beschikbaar stelt als donor, of juist niet.

Ben jij al geregisteerd als donor?

Klik hier om je te laten registeren