MOVIE: Midnight in Paris

by Marlies


Aan het begin van de zomer, zo ergens in juni, zag ik al de trailer voorbij komen op internet van de film midnight in Paris van Woody Allen. Ik zette de datum van release nog net niet in mijn agenda, maar onthouden heb ik hem zeker. Als deze film uit is, zal ik hem zeker zien. Vorige week was het dan eindelijk zo ver. Ik zal het gelijk maar verklappen: aanrader!

De schrijver Gil (Owen Wilson) gaat samen met zijn verloofde Inez (Rachel McAdams) naar Parijs. Eenmaal daar kiest Gil zijn eigen pad in Parijs en tijdens een nachtelijke wandeling wordt hij meegevoerd naar de geschiedenis van de stad. Voor hem is dit de reden om na te denken over zijn huidige leven met Inez.

De sfeer van Parijs wordt precies overgebracht zoals hij is, de acteurs spelen verbluffend goed. Je zou jezelf haast in de jaren '20 van Parijs willen wanen. Met een rating van 8.1 op IMDB is dit zeker een aanradar!