Marketing, ik ben er weer ingetrapt

by Marlies

Brood met soort van Funnies
Ooit heb ik eens geleerd dat je pas een goede marketier bent als mensen producten gaan kopen die ze niet van plan waren op te kopen. Dit doen ze bijvoorbeeld door 1 +1 gratis acties te houden. Je wou eigenlijk huismerk kopen, maar door deze aanbieding koop je toch het A-merk. De marketier heeft zijn taak goed volbracht.

Enkele weken geleden had ik weer eens hagelslag nodig. De beste hagelslag blijft die van de Aldi, maar aangezien ze die niet in de C1000 verkopen moest ik op zoek naar een goed(koop) alternatief.

Eenmaal voor het schap in de C1000 viel mijn blik al snel op de hagelslag van het merk Venz. Tijdelijk waren er weer Funnies aan het pak toegevoegd, net zoals vroeger. Zonder haast na te denken stopte in het pak hagelslag in mijn mandje.

Ik eet nu sinds een paar weken dus Venz hagelslag, puur omdat er Funnies in het pak zitten. Ik doe meer hagelslag op brood dan eerst. Als de Funnie namelijk in de opening zit, tja.. dan moet hij er toch gewoon uit? Resultaat: meer hagelslag op mijn brood dan dat ik eigenlijk lekker vind en mijn pak hagelslag is veel sneller leeg dan anders.

Marketing, ik ben er helaas weer ingetrapt, maar de volgende keer ken ik jouw grapjes. Ik trap er niet meer in!

Bron foto