LISTS | Waarom sale en ik niet samen gaan

by Marlies


- In de eerste weken van de sale is het hartstikke druk in alle (kleding)winkels. Je kunt amper bij het kledingrek komen, de rijen voor de paskamers zijn enorm. Zelfs bij de kassa is het druk.

- Alle leuke dingen zijn na 1 week al weg. Als je wat leuks wilt ben je genoodzaakt om de eerste week te gaan,  maar dan heb je al die mensen weer. Dilemma's!

- De eerste periode van de sale stelt de sale eigenlijk niet zoveel voor (behalve bij Mango). Bij de Zara soms maar 5 euro korting op een jasje van 50 euro, dat is slechts 10%. De echte hoge kortingen komen pas aan het eind, maar dan zijn alle leuke dingen weer weg.

- Alle kleren die op een hoop gegooid worden en dan maar hopen dat je net iets leuks vind en dat het ook nog de juiste maat is. Vaak niet het geval bij mij.

- Of je mag het kledingstuk niet meer ruilen, of je moet het binnen 7 dagen terug brengen. 7 dagen zijn soms wel erg weinig als je gewoon werkt als de kledingwinkels ook open zijn. Zit je weer met een item dat je nooit gaat dragen.


PS Ik kocht een jurkje met 50% korting bij de H&M. De laatste, precies in mijn maat. Ook kocht ik een playsuite weer precies in mijn maat. Bij The Bodyshop kocht ik een bodybutter, showergel en bodyscrub. Maar he, daar krijg je tenmiste goede kortingen en is het rustig.